Numarul hypermarketurilor din Romania este in crestere, dovada ca piata nu si-a atins inca limita – potrivit specialistilor in domeniu. Piata e dominata, dupa cum bine stiti de brand-uri vest-europene (Carrefour, Cora, Metro, Kaufland, Penny s.a.). Investitorii straini domina retailul alimentar romanesc, controland peste 72% din capitalurile proprii ale companiilor locale. Din prisma capitalurilor proprii detinute, investitorii germani sunt in prim-plan, urmati de cei olandezi, luxemburghezi, francezi, ciprioti si turci, dupa cum arata o analiza KeysFin. Conform datelor Eurostat, la nivel european, romanii au alocat in 2017 cea mai mare parte dintre veniturile gospodariilor pe alimente si bauturi non-alcoolice (27,8%) din UE. Romania este urmata de lituanieni (22%), estonieni (20,3%) si bulgari (19,5%). Potrivit analistilor, romanii nu mananca mai mult decat alti europeni, ci cheltuie mai mult raportat la veniturile lor. Tot potrivit specialistilor, sectorul de retail se afla, la ora actuala, in plin proces de maturizare in Romania, după expansiunea galopanta din perioada 2000-2010.
Top 10 Hipermarketuri din Romania – Clasament
Cele mai citite articole
Lista completa a hypermarketurilor din Romania: https://top1.ro/hypermarketuri-romania/