Home Utile Cum să îți construiești un business orientat spre „people centricity”

Cum să îți construiești un business orientat spre „people centricity”

by GetLokal.ro

„People centricity” nu este doar un concept la modă pentru o cultură organizațională, ci este o revoluție la nivel global în ceea ce privește managementul angajaților într-un business. Orientarea spre „people centricity” înseamnă să te concentrezi pe crearea unui mediu de lucru sănătos și productiv, dar și să ai în vedere nevoile, problemele și aspirațiile angajaților tăi. 

Așadar, omul, în rol de angajat, trebuie perceput ca fiind cea mai prețioasă resursă dintr-o companie, fiind, în fond, cel care contribuie la atingerea obiectivelor și a succesului afacerii. Uite trei elemente importante care ar putea defini un business orientat spre „people centricity”:

1. Oferă mai mult decât o recompensă financiară 

Salariul oferit este în continuare important, însă beneficiile extrasalariale au ajuns să conteze din ce în ce mai mult în perspectiva angajării, cu atât mai mult dacă vorbim de persoane care au experiență acumulată sau care își apreciază abilitățile. Dincolo de cardul de masă sau voucherele de vacanță, mai poți include acces la platforme de e-learning, cursuri de dezvoltare personală și profesională, cărți etc. 

Foarte important, te poți gândi mult mai serios la sănătatea angajaților tăi și să le oferi beneficii în acest sens. De exemplu, poți lua în calcul abonamente medicale complete care să protejeze întreaga familie a angajatului, abonamente la săli de sport și fitness, ședinte de psihoterapie individuale sau de grup, vouchere periodice la spa și masaj etc. 

2. Arată interes și grijă pentru sănătatea și bunăstarea angajaților 

Fiecare angajat are nevoie de atenția ta, prin urmare discută cu acesta despre probleme, nevoi sau aspirații. Sunt aspecte care îi influențează atât randamentul la birou, cât și viața socială, cu familia sau colegii de muncă. Prin urmare, vorbim de un management individual al fiecărui angajat.

Încurajează-l să găsească în tine un partener de dialog, în detrimentul unei relații rezervate de șef-angajat. Interesul tău este ca acesta să poată lucra în condiții optime, dar asta nu este posibil fără a-i cunoaște sentimentele și emoțiile. Să-ți cunoști angajații, dincolo de poziția pe care o ocupă în compania ta, înseamnă să știi cu ce perspective pornești în atingerea obiectivelor de business.  

Cele mai citite articole

În perspectiva unui mediu de lucru care să fie protejat din punct de vedere sanitar, ai acces la certificarea IMMUNE Building Standard™. O serie de specialiști în inginerie, arhitectură sau operațional, împreună cu antreprenorul Liviu Tudor au gândit un set de măsuri inteligente pentru sănătatea clădirilor de birouri. Odată implementate, ele vor crea un mediu de lucru mai sigur pentru angajați și vizitatori. 

3. Încurajează echilibrul dintre viața personală și cea profesională 

Unul dintre punctele-cheie în conceptul de „people centricity” face referire la asigurarea unui echilibru personal și profesional pentru angajații tăi. Dincolo de discuțiile individuale cu privire la problemele care îi împiedică să ajungă la acest echilibru, devine din ce în ce mai evident faptul că angajații au nevoie să interacționeze cu mediul exterior. 

Conform unui studiu inițiat de Genesis Property, angajaților români le lipsesc plimbările prin natură, interacțiunile sociale cu colegii și participarea la evenimente. 

Proiectul YUNITY Park este un mediu propice în care activitățile de muncă se pot îmbina armonios cu activități sociale și de relaxare în aer liber. Gândit ca un campus în extensia birourilor, acesta propune un nou stil de a trăi. Dincolo de conexiunea cu mediul natural și alte activități conexe de deconectare, la interior, proiectul YUNITY Park propune și spații de co-working și co-living, precum și spații de evenimente și conferințe.   

Viața de antreprenor sau manager înseamnă și stabilirea unor măsuri care să conducă la un mediu de lucru sănătos, în care angajații să fie productivi și, totodată, apreciați pentru munca pe care o depun. 

Sursa foto: Shutterstock

Cele mai citite articole

You may also like