Home Evenimente Cum să-ți promovezi online și offline afacerea

Cum să-ți promovezi online și offline afacerea

by GetLokal.ro

În ultimii ani, marketingul a cunoscut o schimbare semnificativă de paradigmă odată cu creșterea exponențială a mediului online. Chiar dacă reclama a rămas sufletul afacerii, în prezent există atât de multe forme de publicitate încât oricărui antreprenor îi este dificil să o aleagă pe cea corectă. Beneficiile promovării online sunt de necontestat, însă nici opțiunile offline nu trebuie deloc neglijate, mai ales că toate tehnicile de promovare au același scop: transmiterea informațiilor, atragerea clienților și creșterea brandului. Marile organizații de succes practică un mix de strategii pentru a-și spori vânzările, dar este important ca înainte de a opta pentru o anumită metodă de promovare să înțelegi modelul business-ului tău, nevoile clienților și principalele trăsături ale industriei din care faci parte.

Cum să-ți promovezi afacerea online

Dacă audiența ta este preponderent activă pe canalele online, este recomandat să desfășori campanii de promovare pe internet întrucât marketingul tradițional nu-ți va putea aduce rezultatele dorite. Iată câteva strategii de marketing online:

Content marketing

Deși nu promovează în mod direct produsele sau serviciile companiei tale, conținutul de calitate stimulează interesul potențialilor clienți pentru afacerea ta. Acesta te ajută să atragi trafic pe website, însă e important să te asiguri că utilizatorii au acces la informații utile și relevante. Content marketingul poate îmbrăca diverse forme, și anume bloguri, comunicate de presă, materiale video, podcast-uri, infografice, etc.

Email marketing

Transmiterea de e-mailuri către clienți reprezintă cea mai simplă și la îndemână tehnică de marketing digital. Poți ajunge foarte ușor la potențialii clienți, dar și la clienții deja existenți, dar este important să incluzi în strategia de e-mail marketing atât mesaje din zona de retenție (concursuri, promoții, oferte, lansare de noi funcționalități), cât și din zona de lead nurturing (newslettere de conținut, newslettere de abonare la blog).

Promovare pe rețelele sociale

Prin această strategie de marketing compania își consolidează prezența pe piață și își fidelizează clienții. Facebook, Twitter, Youtube sau Instagram sunt doar câteva dintre rețelele cu potențial incredibil pentru orice business. Promovarea prin intermediul acestora poate fi organică, adică gratuită, sau contra cost (paid).

Optimizare SEO

În prezent, tehnica SEO (Search Engine Optimization) reprezintă una dintre cele mai des întâlnite tehnici de promovare a afacerilor. Aceasta se axează pe creșterea numărului de vizitatori către website-ul firmei în mod natural, prin optimizarea conținutului și încorporarea anumitor cuvinte cheie.

Marketing afiliat

Este un model de marketing prin care compania își vinde produsele prin intermediul altor terți, cum ar fi blogurile sau diferite site-uri. Fiecare client care ajunge la tine de la afiliați presupune să le achiți acestora un comision din vânzare.

Google AdWords și Pay per Click

Prin intermediul acestor forme de promovare, compania plătește ca reclamele sale să apară pe site-urile și serviciile Google sau pe motoarele de căutare. Nu există un plafon de cheltuieli minime pentru AdWords, ceea ce înseamnă că-ți poți stabili propriul buget. Pay per Click (PPC) înseamnă că vei plăti o anumită sumă de bani de fiecare dată când cineva dă bani pe anunțurile tale de promovare.

Tehnici de promovare a afacerii offline

Cele mai citite articole

Campaniile de promovare offline depind foarte mult de mediul în care îți desfășori activitatea, publicul țintă și specificul afacerii tale. Publicitatea offline va fi mereu în vogă, așa că ia în considerare câteva metode nondigitale de a te face cunoscut:

Mostre gratuite prin poștă

Chiar dacă ne aflăm în plin boom al mediului online, mostrele de produse încă au un impact deosebit asupra audienței țintă. Dacă activezi în domeniul cosmetic, de exemplu, poți să le trimiți potențialilor clienți mostre de produse, broșuri, vouchere cadou, orice ți-ar promova mai bine afacerea.

Panouri publicitare

Poți să oferi vizibilitate business-ului tău și să ieși din anonimat cu astfel de materiale de diferite dimensiuni. Acestea se pot amplasa în locurile cu trafic ridicat sau chiar în fața sediului, mai ales dacă conduci un restaurant ori o firmă de producție.

Business carduri

Pe cât de mici sunt aceste obiecte pe atât de mare este potențialul lor. Cardurile au rolul de a face cunoscut numele afacerii tale, transmite un mesaj despre activitatea pe care o desfășori, furnizează datele de contact ale companiei și chiar pot fi refolosite.

Sponsorizări

Dacă îți poți permite financiar să faci anumite sponsorizări află că acest lucru te va ajuta să te promovezi și să-ți întărești imaginea pe piață. Totodată, pe parcursul activității tale, sponsorizările te vor ajuta și să menții imaginea pozitivă a afacerii tale.

Evenimente din industrie

Dacă participi în calitate de speaker ai toate șansele de a-ți scoate business-ul în evidență. În cadrul evenimentelor de profil poți face networking, lucru extrem de util pentru promovarea companiei.

Materiale promoționale

Flyere, pliante, broșuri, agende personalizate, pixuri, tricouri, brichete sau multe alte obiecte asemănătoare te pot ajuta să te faci remarcat pe piață.

În general, trebuie să știi cum să-ți promovezi afacerea atât în mediul offline cât și în online. Fiecare mediu beneficiază de particularitățile sale, ceea ce înseamnă că poți avea o rată mai ridicată de succes. Totuși, alegerea unei strategii de marketing depinde în cea mai mare măsură de publicul țintă și specificul activității pe care o desfășori.

Cele mai citite articole

You may also like

banner desktop banner mobil