Home Arta si educatie Greseli la tehnici de inot pentru incepatori

Greseli la tehnici de inot pentru incepatori

by GetLokal.ro
tehnici de inot pentru incepatori

Greseli la tehnici de inot pentru incepatori

In general, greselile frecvente din procedeele craul, spate si bras duc la scaderea performantelor si la inaintarea ineficienta prin apa. Identifica miscarile incorecte pe care le faci in bazin, apoi, treptat, incearca sa le elimini. Ideal ar fi sa lucrezi cu un antrenor care te va ajuta sa-ti imbunatatesti tehnica de inot.

De Catalin Obretin, w.worldclass.ro

Craul

Desi este o tehnica de inot foarte des folosita, este si cea cu cele mai multe greseli.

Miscarea bratelor:

• tii bratele intinse cand le scoti din apa, ceea ce exclude alunecarea;
• vaslesti departe de linia mediana a corpului si astfel faci o tractiune ineficienta;
• rasucesti corpul prea mult, franand alunecarea;
• ai pozitia corpului pe apa mult prea ridicata sau mult prea scufundata. Rezultatul? Tractiunea si impingerea sunt ineficiente.

Miscarea picioarelor:

• executi bataia numai din genunchi, asa ca in loc sa inaintezi, vei sta pe loc sau chiar vei merge inapoi;
• pedalezi exagerat – o alta miscare gresita care franeaza inaintarea;
• ai ruperi dese de ritm, ceea ce duce la pierderea coordonarii;
• ai amplitudine prea mare sau prea mica in executie si astfel franezi, pierzand secunde importante.

Cele mai citite articole

Spate

Fiind un procedeu mai putin solicitant, ar trebui sa-ti permita identificarea mai usoara a greselilor. Iata la ce trebuie sa fii atent si, ulterior, sa schimbi:

• la intrarea in apa, orientezi palma in sus;
• prabusesti palma in apa mult prea in lateral sau depasind linia mediana a capului;
• la tractiunea in apa tii bratul intins si departat de corp;
• iti lipseste coordonarea intre brate in faza activa (intrarea in apa) si cea pasiva (iesirea din apa).

Bras

Aceasta tehnica de inot este mai des folosita de femei, avand efecte excelente asupra intregii musculaturi. Insa, la fel ca in cazurile precedente, pentru rezultate mai bune si risc minim de accidentari este necesara o tehnica buna. Daca faci una dintre urmatoarele greseli, e timpul sa schimbi ceva:

• intarzii prea mult miscarea bratelor fata de cea a picioarelor;
• mentii in permanenta capul sus, peste nivelul apei;
• inspiri si expiri prea rapid si insuficient;
• vaslesti mult prea in lateral (mangaierea apei);
• vaslesti cu coatele intr-o pozitie prea ridicata.

Catalin Obretin este fost component al lotului national de natatie si totodata component al centrului olimpic de natatie. Este antrenor personal si instructor de fitness in cluburile World Class.

Cele mai citite articole

You may also like