Home Viata sanatoasa Previno durerile de spate prin adoptarea unei posturi corecte

Previno durerile de spate prin adoptarea unei posturi corecte

by GetLokal.ro

Păstrarea unei posturi corespunzătoare este esențială pentru menținerea sănătățiii coloanei tale vertebrale. Descoperă, în rândurile care urmează, cum să îți păstrezi o postură corectă atunci când stai așezat pe canapea sau pe scaun.

Verifică-ți alinierea corpului

Ar putea fi tentant să te ghemuiești pe canapea într-un mod care să te facă să te simți confortabil, dar ar trebui să fii atent la poziția în care stai. Începe prin a sta în fața canapelei și împinge fundul spre marginea spătarului. Odată ce ești într-o poziție așezată, asigură-te că spatele este drept, mai degrabă decât cocoșat.

Relaxează-ți umerii pe spătar și asigură-te că gâtul stă într-o poziție confortabilă, pentru a diminua șansele de a te confrunta cu o hernie de disc cervicală.  Dacă intenționezi să stai pe canapea pentru o perioadă lungă de timp, ia în considerare să pui ceva la spate pentru sprijin, cum ar fi un prosop rulat sau o pernă mică. Evită să lași pernele canapelei pe zona în care stai, deoarece acest lucru te poate încuraja să stai într-o poziție incomodă.

Ține-ți genunchii și șoldurile într-un unghi bun

De asemenea, ar trebui să menții o postură bună și în partea inferioară a corpului. Este posibil să nu fii suficient de sprijinit dacă picioarele tale sunt încrucișate. Asigură-te că genunchii și șoldurile sunt poziționate la un unghi de 90 de grade, nu răsucite, deoarece acest lucru poate provoca o tensiune asimetrică.

Cum să stai pe o canapea pentru a preveni durerile de spate?

Cele mai citite articole

Așezarea picioarelor pe podea și sprijinirea spatelui cu perne este cea mai bună modalitate de a preveni durerile de spate. Corpul este perfect aliniat atunci când șoldurile sunt îndreptate în față și capul este în linie cu coloana vertebrală și umerii. Cu toate acestea, cu cât stai mai mult în aceeași poziție, cu atât mai expus riscul de a dezvolta dureri de spate – nu este suficient să stai cu o postură bună.

Pentru a evita durerea de spate, ridică-te și plimbă-te din când în când, deoarece nu este recomandat să petreci prea mult timp stând jos. Astfel, vei diminua șansele de a te confrunta cu o hernie de disc.

Nu în ultimul rând, este indicat ca atunci când apar primele simptome ale unor probleme ale coloanei vertebrale, cum ar fi dureri sau amorțeli, să te prezinți la un medic specialist care te poate ajuta și care îți poate recomanda un plan de tratament personalizat.

Cele mai citite articole

You may also like

banner desktop banner mobil