Home Utile Schimbări SEO de amploare în 2020

Schimbări SEO de amploare în 2020

by GetLokal.ro

Anul 2020 a venit cu mari provocări în materie de optimizare seo, așa încât dacă ai o afacere online, obligatoriu va trebui ca să colaborezi cu o agenție specializată în domeniu dacă vrei ca  în decembrie, când vei trage linie, să constați că profitul obținut a fost acela dorit acum.

Căutările vocal, în continuă expansiune

Prima tendință  seo 2020 se referă categoric la creșterea volumului de căutări vocale efectuate pe principalul motor de căutare: Google.

Dacă până în prezent acest tip de interogare dictată, nu scrisă, a reprezentat circa un sfert din totalul căutărilor efectuate pe plan mondial, tendința de creștere a volumului acestora este din ce în ce mai accelerată, dovadă că până la final anului actual mai mult de jumătate dintre căutări se vor face vocal, renunțându-se  treptat la tastarea cuvintelor cheie.

În România procentul s-ar putea ca să fie și mai mare, în condițiile în care oamenii scriu din ce în ce mai puțin și preferă ca mai degrabă varianta audio, chiar și dacă este vorba de conținuturi de tip text.

Probabil că ai constatat deja tendința unor bloggeri de a-și înregistra deja în format audio articolele mai vechi tocmai din acest motiv, pentru a nu își pierde audiența.

Probabil că și pe blogurile de firmă se va dezvolta acest fenomen în următoarele luni.

Prin schimbarea comportamentului utilizatorului de internet, care va utiliza tot mai des asistenții vocali, interogările se vor schimba radical și ele, dacă ne referim la conținutul lor.

Se va folosi din ce în ce mai mult limbajul comun, conversațional, iar numărul de cuvinte va fi ceva mai lung decât în trecut, când ce tastau simple cuvinte cheie.

Ne apropiem astfel rapid de ceea ce vedem în filmele SF. Viitorul, înspăimântător pentru unii, dar extrem de plin de oportunități pentru alții, vine vrând-nevrând peste noi ca un tăvălug. Ne vom adapta sau vom dispărea, nu mai există cale de întors.

În aceste condiții, oricine își dorește mai mult trafic pe un site de business în 2020 va trebui să ia în considerare lucrul cu acest instrument modern, să își adapteze conținutul la această tendință care face trecerea treptată de la artificial la natural.

Se va acorda o mai mare atenție conținutului difuzat în online

Conținutul de calitate va fi extrem de important pentru strategiile seo realizate de către agențiile de profil în 2020.

Cu atât mai mult cu cât recentele modificări ale algoritmilor Google folosesc inteligența artificială (AI-ul) pentru a identifica cele mai bune rezultate spre satisfacția utilizatorilor actuali.

Conținutul creat va trebui să se schimbe radical și să țină seama de aceste modificări de ultimă oră în materie de interogări, să acopere cerințele utilizatorilor.

Acest lucru impune trecerea de la includerea obligatorie a anumitor cuvinte cheie la elaborarea textelor având în vedere mai mult intenția de căutare a utilizatorilor exprimată prin interogările pe care le fac. Răspunsurile sunt de natură contextuală: motorul de căutare pur și simplu identifică acel conținut pe care îl consideră cel mai util și oferă rezultate mai clare decât în trecut datorită inteligenței artificiale.

Creatorii de conținut trebuie așadar să se adapteze la cerințele actuale dacă vor ca produsele lor să fie vizibile. Cum se realizează acest lucru? Spre exemplu prin folosirea în cadrul unui text text (mai nou oferit inclusiv în format audio) a mai multor cuvinte sinonime și/sau înrudite, așa încât algoritmii Google să poate identifica focusat subiectul tratat.

Fragmentele de text și poziția zero pe Google

Se vorbește foarte mult în prezent de fragmentele de text care pot ca să urce în clasament paginile pe Google. Aceste fragmente acumulează, spun specialiștii Google, aproape 55% din totalul click-urilor actuale, adică mai mult de jumătate din cele efectuate de către utilizatori.

O combinație între datele optimizate seo și PPC (plata per click) în rezultate reprezintă cea mai bună cale pentru a obține vizibilitatea dorită.

Siguranța utilizatorilor când navighează pe net

Oamenii vor face tot mai multe căutări în acest an pentru a ajunge la rezultatele care îi interesează, dar nu trebuie uitat nici un moment de siguranța navigării online.

Așadar, o altă tendință seo 2020 extrem de importantă este aceea ca paginile pe care navighează un user să fie sigure.

Deja și utilizatorii români au înțeles acest fapt și nu e de mirare că și-au modificat comportamentul așa încât nu mai intră decât pe site-uri în care se simt în siguranță și unde nu există riscul de a li se fura datele personale.

Acest lucru este important pentru orice tip de site, mai ales pentru clienții care fac cumpărături din magazinele electronice.

Iată de ce activarea protocolului care asigură userilor o conexiune sigură, criptată și autentificată, va fi un criteriu esențial la evaluarea unui site, fie el de business sau particular.

Paginile web și telefoanele inteligente

O altă tendință pe care o remarcăm în 2020 este aceea că nu mai putem vorbi de o pagină web de calitate dacă ea nu poate să fie citită și încărcată cu ușurință pe telefoanele mobile respectiv pe smartphone-uri.

Se vede acest lucru și prin faptul că deși calculatoarele, inclusiv laptopurile, nu vor dispărea cu totul în anii ce vin, ele vor avea o pondere din ce în ce mai mică, majoritatea utilizatorilor constatând că este mult mai comod să fie utilizat telefonul pentru conectarea la net.

Trebuie proiectate paginile web pentru experiența utilizatorilor pe dispozitivele mobile, altfel ele nu vor fi vizibile pe motoarele de căutare.

Lucrurile devin din ce în ce mai complexe, așa încât dacă vrei să ai succes în activitatea desfășurată online, a apela la o agenție seo cu experiență, precum Digital Metrics este o bună idee acum, la început de 2020.

You may also like