Home Utile Aplicatia Your Consult usureaza munca antreprenorilor la inceput de drum

Aplicatia Your Consult usureaza munca antreprenorilor la inceput de drum

by GetLokal.ro

Care este cea mai bună formă de organizare, infiintare SRL sau infiintare PFA, este probabil cea mai des întâlnită întrebare în comunitatea afaceristilor la inceput de drum din Romania. Dacă ai ajuns sa citesti acest articol, înseamnă că înființare PFA îți surâde mai mult decât toate celelalte variante, dar nu știi exact de unde să începi.

Noua aplicatia lansata pe piata ofera cea mai rapida si eficienta  infiintare a unui PFA.

Înregistrare PFA – PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATA este una dintre cele mai simple și mai rapide modalități prin care o persoana cu o pregătire profesională într-un domeniu poate lucra pe cont propriu. Pot deveni PFA numai persoanele de peste 18 ani care nu au săvârșit infracțiuni economice și au o pregătire profesională în domeniul în care vor să isi inceapa activitatea.

Avantajele infiintare PFA

Pe lângă rapiditatea înființării, PFA-ul mai  are o serie de avantaje cum ar fi:

  • O modalitate simplă de înființare cu un număr minim de documente pentru dosar;
  • Costuri de înmatriculare la Registrul Comerțului reduse;
  • Tipuri suficient de variate de activități ce pot fi desfășurate.

Pași înființare PFA

  • Pasul 1 – Rezervarea denumirii 

Primul pas pentru înființare PFA este alegerea și rezervarea unei denumiri dorite. Dacă la SRL poți alege dintr-o gama mai variata de opțiuni, la infiintare PFA denumirea se va compune din numele de familie plus prenumele, scris în întregime, sau din numele și inițiala prenumelui, la care se va adăuga sintagma “PERSOANĂ FIZICĂ AUTORIZATĂ” sau PFA. 

  • Pasul 2 – Sediul social pentru infiintare PFA

Pentru înființare PFA este nevoie de un sediu social. Este de retinut ca in cazul unui PFA nu poți avea sediul găzduit de un avocat. Această opțiune este disponibilă doar pentru sediul social infiintare SRL. Dacă fondatorul detine un spațiu, va avea nevoie de o copie după actul de proprietate și un contract de comodat între detinator și PFA. În cazul în care nu exista aceasta varianta, va fi nevoie de un contract de închiriere sau comodat pentru acel spațiu.

Dacă sediul social va fi într-un bloc și PFA-ul nu va desfășura nicio activitate acolo, nu mai este nevoie de acordul vecinilor și al asociației de proprietari. 

Pasul 3 – Alegerea codului CAEN pentru infiintare PFA

Un PFA nu poate avea mai mult de 5 coduri CAEN la obiectul de activitate. Astfel, alegerea codurilor CAEN este un pas extrem de important pentru înființare PFA. PFA-ul trebuie să îndeplineasca toate condițiile aferente fiecărui cod CAEN solicitat și să demonstreze că are pregătirea necesară pentru ele. În acest context, se vor depune documente care atestă această pregătire.

Documentele respective pot fi diplome de studii, diplome obținute ca urmare a unor cursuri acreditate de Ministerul Muncii sau Ministerul Învățământului. De obicei, se accepta orice tip de diploma care are legătură cu domeniul în care va activa PFA-ul.

  • Pasul 4 – infiintarea dosarului

Pentru înființare PFA, dosarul care se va depune la Registrul Comerțului va cuprinde următoarele acte:

  • Cererea de înregistrare, original;
  • Anexa 1 privind înregistrarea fiscală;
  • Declarația-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfășoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste  îndeplinirea condițiilor legale de funcționare prevăzute de legislația specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecției mediului şi protecției muncii (model 2);
  • Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei de la pasul 1, în original;
  • Actul de identitate al titularului PFA, original pentru legitimare și copie care rămâne la dosar. Pe copie vei scrie numele, prenumele, data, mențiunea “conform cu originalul” și o vei semna;
  • Declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea condițiilor legale pentru desfășurarea activităților ca persoană fizică autorizată. Formă olografă, original;
  • Dovada care atestă dreptul de folosință asupra sediului profesional de la pasul 2;
  • Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original) ;

Serviciile oferite pentru infiintare firme PFA includ urmatoarele:

  • Redactarea contractului pentru sediul social;
  • Rezervarea denumirii PFA-ului la Registrul Comertului;
  • Redactarea declaratiei model 1 sau model 2 pentru infiintare PFA;
  • Oferirea de consultanta juridica la infiintare PFA;
  • Intocmirea dosarului complet si depunerea acestuia la Registrul Comertului;
  • Ridicarea actelor PFA-ului de la Registrul Comertului.

Consultantii acestei aplicatii (Your-Consult) vor fi alături de tine pas cu pas și iti vor oferi servicii profesionale de infiintare PFA!

Cele mai citite articole

Cele mai citite articole

You may also like

banner desktop banner mobil