Munca în regim remote a devenit o opţiune tot mai populară pentru tinerii din ziua de azi şi nu numai. Acest regim de muncă este unul ce se potriveşte foarte bine pe stilul de viaţa din epoca noastră plină de tehnologie, unde ritmul vieţii este unul mult mai alert. Pentru a face faţă cu brio sarcinilor de la muncă, dar în acelaşi timp pentru a bifa şi multe alte elemente ce ţin de viaţa personală, mulţi tineri preferă să aibă un job în regim remote, adică de acasă. Lucratul de acasă implică totuşi şi crearea unui spaţiu dedicat muncii, fie transformi o cameră din casă în birou. fie doar un colţ din dormitor sau sufragerie, oricum ar fi trebuie să ai nişte elementele care să te ajute să îţi realizezi activităţi într-un mod cât mai profesionist din propria casă.
Iată cum ar trebui să te pregăteşti pentru un job remote:
Stabilește un program de lucru
Atunci când lucrezi de acasă poţi fii tentat să ai un program de lucru haotic. Însă acesta nu e un obicei foarte sănătos, tocmai pentru că rişti să lucrezi prea mult şi să nu acorzi suficient timp odihnei. Este important să ai un program echilibrat, în care să munceşti, dar să te şi odihneşti pentru a putea da un randament cât mai bun pe termen lung. O idee mult mai practică ar fi să realizezi toate task-urile pe care ţi le propui în ziua respectivă şi să iei pauză abia ulterior. Dacă împarţi jumate din task-uri dimineaţa şi jumătate seara, s-ar putea ca nivelul tău de productivitate să nu fie la fel de ridicat în a doua parte a zilei.
Dotează biroul cu tot ce ai nevoie
Cele mai citite articole
Pentru a creşte nivelul de productivitate şi pentru a face din munca remote o activitate reuşită trebuie să faci din biroul tău o zonă special dedicată muncii. Elimină toate elemtele care te-ar putea distrage şi încearcă să pui nişte device-uri care să îţi uşureze pe cât posibil treaba: un aparat de răcire a laptopului, un mouse modern şi uşor de manevrat, o imprimantă, un scaun confortabil sau o pereche de căşti. Aceste elemente pot varia în funcţie de specificul jobului pe care îl ai. Dacă nu ai un buget extrem de mare, poţi achiziţiona pe rând toate elementele necesare. Poţi lua în calcul nişte variante de imprimante performante de pe Altex.ro de exemplu, acolo vei găsi o gamă variată cu un raport calitate-preţ foarte bun.
Detaşează-te de job la încheierea programului
Deşi poţi fi tentat să preiei mereu sarcini noi, pentru că ai biroul atât de aproape de tine, e important să te detaşezi de job la încheierea programului. Pentru a face asta, asigură-te că închizi toate device-uri şi evită să mergi în zona biroului. De asemenea, ar fi util să pui pe silenţios notificările telefonului de serviciu pentru a nu fi tentat să verifici mesajele primite ulterior după încheierea programului.
Aşadar, acestea ar fi elementele necesare ce te pot ajuta să te pregăteşti cum trebuie pentru noul job remote. Trebuie să ai grijă să ţii separat viaţa profesională de cea personală, pentru a te putea bucura de un stil de viaţa echilibrat şi plăcut.
Sursă foto: pexels.com